Emberszámlálás – People Counting

Mi az az emberszámlálás?

Az emberek számlálásán azt értjük, amikor azok egy adott területre belépnek vagy azt elhagyják. A számlálás általában egy (vagy több) bejáratnál illetve kijáratnál történik. A számlálási adatokat egy elektronikus eszköz gyűjti, amit emberszámlálónak hívunk. Más néven is ismert lehet, ezek: ügyfélszámláló, látogatószámláló, ajtószámláló (ajtón be- és kilépő) vagy lábszámláló. Ezek az eszközök úgy működnek, hogy érzékelik, amikor egy személy átlép egy láthatatlan, úgynevezett számlálási vonalat, amelyet a rendszer beállításaiban előzetesen konfiguráltak, azaz kijelöltek. Ez a vonal a kamera látószögébe eső, az eszköz számára valós, míg nekünk áthaladóknak láthatatlan vonal.

Jó, de honnan tudja, hogy egy személy halad át a már említett láthatatlan vonalon? Ez az alkalmazott technológiától függ. A legnépszerűbb technológiák az infravörös ToF, a termikus és a sztereó-látás. Mindegyiknek megvannak a maga erősségei. Összegyűjtés után a számlálási adatokat rendszerint az interneten keresztül, szinte valós időben képesek elküldeni a kívánt platformra elemzés céljából.

Milyen előnyökkel jár az emberszámláló rendszerek működtetése?

A hagyományos kiskereskedők, az online áruházak és minden ami e kettő között van versenyben van a vásárlói kedv elnyeréséért. A kiskereskedelmi üzleteknek a lehető legtöbbet kell megtudniuk minden hozzájuk érkező vásárló szokásáról. A vásárlói magatartás a konverziós arány egyértelmű elképzelése nélkül a kiskereskedők kénytelenek olyan üzleti döntéseket hozni, amelyek nem veszik figyelembe a vásárlóikkal kapcsolatos legfontosabb tényeket.

Az emberszámláló rendszerek adatai azt mutatják be, hogy hányan látogatják az üzletet, hányan váltak vásárlókká, segítenek azonosítani az üzlet azon területeit, ahol magyas vagy alacsony a gyaloglás (látogatottság), és ezeket hozzák összefüggésbe a munkatársak ütemezésével és marketing kampányokkal.

Az ilyen rendszerek valós idejű információkat szolgáltatnak a vásárlók számáról és mozgásáról az egész területen, így pontosan felmérhető a teljes üzleti portfólió forgalom, és egyben megmutatják, hogyan használható ki még jobban.

Ha ismeri vásárlói igényeit, akkor pontosabban ütemezheti munkatársait és karbantartási (termékfeltöltés) szolgáltatásait, hogy azok megfeleljenek az ügyfelek igényeinek. Ez azt jelenti, hogy tényleges, ismert követelményekre válaszolhat a becsült adatok helyett, és így jobb vevői élményt nyújt.

Kiskereskedelmi üzletek

Szupermarketek

Bevásárló központok

Múzeumok és galériák

Múzeumok és galériák

A szabadban és a városközpontokban

Segítünk vállalkozásának

A kreativitás, az integritás és az innováció révén

KEZDJEN HOZZÁ